Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Gminy w Przyłęku
Podstawa prawna:
art. 221-259 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Wójt Gminy – codziennie w godzinach pracy Urzędu oraz w poniedziałki od 17:00 do 17:30
Sekretarz Gminy – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, ustnie do protokołu
w tradycyjnej formie pisemnej skargę można złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Przyłeku, Przyłek BN, 26-704 Przyłęk
w formie elektronicznej na adres e-mail: przylek@gminaprzylek.pl – ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz adresu do korespondencji,
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP,
ustnie do protokołu w Urzędzie Gminy w Przyłęku.
Załatwianie skarg i wniosków:
Jeżeli Wójt Gminy Przyłęk nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi lub wniosku, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się wnoszącego skargę lub wniosek.
Opłaty:
Skargi i wnioski w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie podlegają opłacie skarbowej.