Jednorazowa sprzedaż napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty
Komórka organizacyjna
Małgorzata Skoczylas tel. 48-677-30-16 pokój 6
Opłaty
Opłata zależy od rodzaju alkoholu i wynosi:
Opłatę wpłać na rachunek gminy, przed wydaniem zezwolenia.
Termin i sposób realizacji
Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku. Wniosek należy złożyć minimum 7 dni przed planowaną imprezą.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
Tryb odwoławczy
Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem tut. Urzędu
Dodatkowe informacje, uwagi
Jeżeli twój wniosek jest poprawny i zapłaciłeś za zezwolenie, to urząd wyda ci zezwolenie. Zezwolenie jest ważne do 2 dni. Jeśli twój wniosek jest poprawny pod względem formalnym, ale niepoprawny pod względem merytorycznym, to urząd wyda ci decyzję o odmowie udzielenia zezwolenia.
Wniosek o zezwolenie na jednorazową sprzedaż alkoholu nie wymaga opinii gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy.
Urząd cofnie ci zezwolenie na detaliczną sprzedaż alkoholu, jeżeli:
Jeśli cofnięto ci zezwolenie, możesz złożyć wniosek o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po 3 latach od dnia wydania decyzji o jego cofnięciu.
Sprzedaż napojów alkoholowych po cofnięciu lub wygaśnięciu zezwolenia jest takim samym przestępstwem jakby zezwolenie nie zostało nigdy wydane, grozi za to grzywna.